Úvod  | Ubytovanie  | Cenník  | Okolie  | Kultúrne pamiatky  | Cykloturistika  | Mapa  | Kontakt |

CYKLOTURISTIKA

1. NA HAVRÁNOK

Cyklotúra na Havránok s návštevou pôvodného keltského osídlenia v múzeu vo voľnej prírode Uhorská Ves – Liptovský Mikuláš - Liptovská Sielnica - Hliník - Bobrovník - Havránok a spät.
POVRCH : kvalitný asfalt cesty okolo Liptovskej Mary
PROFIL : ľahký
CELKOVÁ DLŽKA : cca 50 km, s prehliadkou Havránka 5-6 hod.
STRUCNÝ POPIS: Z Uhorskej Vsi pokračujte hlavnou cestou smer Liptovský Mikuláš, na križovatke pri Liptovskej Sielnici odbočte doľava, smer Ružomberok. Cestou okolo Liptovskej Mary sa Vám naskytajú nevšedné pohľady na všetky liptovské pohoria a ako bonus aj Vysoké Tatry s majestátnym Kriváňom. Za obcou Hliník na križovatke odbočte na Bobrovník, resp. Havránok ci hotel Jamajka. Po prehliadke múzea vo voľnej prírode pokračujte ku hrádzi, kde sa nachádza pôvodný kostolík obce Liptovská Sv. Mara, ktorá bola výstavbou vodného diela zatopená. Pri kostolíku je možnosť občerstviť sa v penzióne. Cesta späť je taká istá.

2. OKOLO LIPTOVSKEJ MARY

TRASA: Uhorská Ves - Liptovský Mikuláš - križovatka pri Liptovskej Sielnici - Bešenová - križovatka pri Partizánskej Ľupči - Liptovský Mikuláš – Uhorská Ves
DLŽKA: cca 60 km , 4-5 hod.
PREVÝŠENIE: 300 m
STRUCNÝ POPIS: Trasa vedie okolo vodnej nádrže Liptovská Mara mierne až málo clenitou odlesnenou Liptovskou kotlinou s peknými panoramatickými výhladmi na okolité pohoria. Jestvuje možnosť skrátenia alternatívnou trasou cez Vlachy. Celá trasa vrátane skratky je dobre zjazdná na cestných bicykloch. MAPA: Podrobná cykloturistická mapa Orava - Liptov - Horehronie v mierke 1: 100 000 (list 2) z edície cykloturistických máp VKÚ Harmanec.

3. Huty - Borové

TRASA: Uhorská Ves - Liptovský Mikuláš - križovatka pri Liptovskej Sielnici - Kvačany - križovatka pri Hutách - Podmeštrová - križovatka pri Liptovskej Sielnici - Liptovský Mikuláš – Uhorská Ves
DLŽKA: cca 60 km , 6-7 hod
PREVÝŠENIE: 523 m !!! NÁROCNÁ !!! Horský prechod Huty
STRUCNÝ POPIS: Trasa prechádza rozhraním Chočských vrchov a Západných Tatier, vďaka čomu je krajinársky mimoriadne atraktívna. Vedie romantickou Kvačianskou dolinou i vyhliadkovým úsekom na spiatočnej ceste. Na dĺžke asi 2,5 km cez Kvačiansku dolinu je pre cestné bicykle zjazdná s problémami.

4. DEMÄNOVSKÁ

TRASA: Uhorská Ves - Liptovský Mikuláš - Jasná – Liptovský Mikuláš – Uhorská Ves
DLŽKA: cca 450 km, 4-5 hod
PREVÝŠENIE: 543 m !!! NÁROCNÁ !!!
STRUCNÝ POPIS: Trasa vedie Demänovskou dolinou, najznámejšou a najnavštevovanejšou dolinou v Nízkych Tatrách. Končí sa pri Vrbickom plese. Je bez problémov zjazdná pre cestné bicykle.

5. HORNOLIPTOVSKÁ 1

TRASA: Uhorská Ves - Liptovský Hrádok - Kráľova Lehota - Čierny Váh - Štrba - Važec - - Kráľova Lehota - Liptovský Hrádok – Uhorská Ves
DLŽKA: cca 70 km, 5-6 hod
PREVÝŠENIE: 280 m
STRUCNÝ POPIS: Trasa prechádza územím horného Liptova na rozhraní medzi Nízkymi a Vysokými Tatrami. Úsek po Štrbu vedie prevažne zalesnenou dolinou Čierneho Váhu. Trasa predpokladá návrat východnou častou Liptovskej kotliny. Táto cyklotúra je bez problémov zjazdná pre cestné bicykle.

6. HORNOLIPTOVSKÁ 2

TRASA: Uhorská Ves - Liptovský Hrádok - Kráľova Lehota - Čierny Váh - Štrba – Tatranská Štrba - križovatka pri Štrbskom Plese - Podbanské - Liptovský Hrádok - Uhorská Ves

DLŽKA: cca 80 km
PREVÝŠENIE: 623 m !!! NÁROCNÁ !!! Horský prechod Štrbské Pleso
STRUCNÝ POPIS: Trasa prechádza územím horného Liptova na rozhraní medzi Nízkymi a Vysokými Tatrami. Úsek po Štrbu vedie prevažne zalesnenou dolinou Cierneho Váhu. Trasa predpokladá náročný výstup ku Štrbskému Plesu. Táto cyklotúra je bez problémov zjazdná pre cestné bicykle.

7. JÁNSKA DOLINA

TRASA: Uhorská Ves - Liptovský Ján – Jánska dolina - horáren Pred Bystrou - Púchalky - Svidovské sedlo - Malužiná - K.Lehota - Lipt.Porúbka - L.Hrádok - Uhorská Ves
DLŽKA: cca 35 km, 4-5 hod
PREVÝŠENIE: 423 m
STRUCNÝ POPIS: Trasa prechádza malebnou Jánskou dolinou, vedie prevažne zalesneným územím. Trasa predpokladá náročný výstup cez lesné cesty. Táto cyklotúra je vhodná len pre horské bicykle.